Адміністративне оскарження рішень податкових органів
В Україні існують два способи оскаржень рішень податкових органів: судовий та адміністративний. Судовий порядок оскарження, передбачає звернення до адміністративного суду з позовом, а адміністративний — подачу скарги до вищестоящого органу. У цій статті ми розповімо саме про адміністративний порядок оскарження, у світлі внесення останніх змін до Наказу Міністерства Фінансів України від 21.10.2015 № 916 (про порядок оформлення і подачі скарг платників податків).
Отож, скарга подається до вищестоящого контролюючого органу у письмовій формі на протязі календарних 10 днів, наступних за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, який буде оскаржуватися. Якщо оскаржується місцевий орган, то скарга подається до обласного контролюючого органу. У випадку, якщо платника податків не задовольняє результат розгляду, то так само, у 10 денний строк, він може направити скаргу до центрального контролюючого органу. Ми не приводимо конкретних назв, тому що, на жаль, зміни у структурі і назвах контролюючих органів відбуваються досить часто.
Зверніть увагу, що одночасно з подачею скарги, необхідно повідомити про це податковий орган, рішення якого ви оскаржуєте, щоб воно не почало діяти, начислялася пеня на донараховану суму податку та ін. З іншого боку, ви можете сміливо оплатити донараховані податки, адже у разі відміни рішення, ви отримаєте назад надлишкову суму податку. А якщо все ж таки, рішення залишиться у силі, це допоможе уникнути оплати штрафних санкцій.
Згідно закону, скарга розглядається у строк до 20 днів, але у деяких випадках він може бути подовжений до 60 днів. Якщо платник податків не отримує відповіді (рішення) у строк до 20 днів, це означає, що його скарга повністю задоволена, починаючи з наступного дня після цього терміну. Керівник контролюючого органу, або ж його наступник, мають право подовжити строк розгляду скарги до 60 днів, але про це також повинен бути повідомлений платник податків протягом двадцяти денного строку.
Одним з останніх нововведень стала можливість представляти скаржника адвокатом!
Крім того, скаржник (або його адвокат) має право знайомитися з матеріалами перевірки, робити з них копії. Виконувати технічну фіксацію (аудіо, відеозапис та ін.) засідання по розгляду скарги. Заявляти клопотання про участь і дачу пояснень осіб, які проводили перевірку, або брали участь у винесенні рішення яке оскаржується. Також, на розгляді матеріалів скарги, можуть бути присутні представники засобів масової інформації ( у разі публічного розгляду).
Незважаючи на деяке спрощення процедури оскаржень рішень податкових органів, вона має багато “підводних каменів”, а у багатьох випадках просто неафективна. У разі, якщо ви вважаєте, що рішення податкового органу неправомірне — зверніться до адвокатів АО “Інвікта”, ми допоможемо визначити його законність, та обрати найкращий спосіб захисту! Чекаємо ваших звернень за вказаними на сайті контактами!